maandag 9 december 2013

Sinterklaas deel 2

Tijdens de 2de week hebben we ook weeral vanalles gedaan.  En de Sint is natuurlijk ook op bezoek geweest.
Creatief vertellen met prenten rond Sinterklaas.  Een ook deze keer was het weeral een heel mooi verhaaltje hoor :-)
 Sinterklaas zijn baard volkleven met watten en daarna de mijter en het gezicht volstempelen met kurken stoppen.
 De aankomst van de Sint op school.  Voor meer foto's kan je kijken op de website van school.
 En de Sint komt natuurlijk ook op bezoek in de klas.
 En Zwarte Piet had ook speelgoed meegebracht voor de klas.
 Op woensdag hebben we nog een werkblaadje gemaakt waarbij de kleuters in elke rij het grootste voorwerp moesten kleuren.
 Op donderdag hebben alle kleuters kunnen genieten van een prachtig muziektheater.  Ook hiervan kan je meer foto's op de website van de school bekijken.
 Na het muziektheater zijn we nog creatief aan de slag gegaan met het maken van marsepein.  Eerst moesten onze kleuters hun handen wassen.
 Alle ingrediënten afwegen.
 Een mengen maar.
 Bolletjes rollen van de marsepein.
 Elke kleuter heeft zijn eigen zakje met marsepein mee naar huis mogen nemen.
 Vrijdag hebben we samen met de kleuters van juf Linda voor de eerste keer kunnen genieten van een voorstelling van tik tak.  En onze kleuters hebben er echt van genoten!  
 Stilaan kijken we nu uit om onze klas helemaal om te toveren in kerstsfeer!

3 opmerkingen:

  1. Hallo, ik was net jou foto's aan het bekijken. Ik zag net die foto met die groene vogel op, mag ik vragen waar je die hebt gehaald? Ik zoek er zo nog 1. Groetjes jolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb die al jaren liggen en nu met tik tak te spelen in de klas is die weer naar boven gekomen. Ik geloof dat ik die zo'n 12 jaar geleden al eens gekocht heb bij bart smit ofzo. Ben er ook niet meer zeker van. Nog veel plezier met je zoektocht zou ik zeggen.

      Verwijderen