vrijdag 12 september 2014

Thema: De hoeken van de klas

Deze week hebben we nog een beetje verder gewerkt rond het thema terug naar school.  We hebben de hoeken van onze klas ook eens wat beter bekeken.  We zijn begonnen met het bekijken van deze 2 vertelplaten en daarbij mochten onze kleuters vertellen wat ze allemaal zagen.  Dit deden ze heel goed, alleen moeten ze nog leren om niet door elkaar te roepen :-)
 Daarna zijn we is vrij gaan knippen in papier.  Zo kon onze juf zien wie dit al een beetje kon en wie nog hard moest oefenen.  Ik zou dan ook via deze weg nog eens willen vragen om jullie kleuter thuis zoveel mogelijk te laten knippen in papier.  Op deze manier oefenen ze deze techniek heel goed wat het gemakkelijk maakt voor in de klas.
 Spelen in de klas
 Op dinsdag kwamen we in de klas en er lag heel veel speelgoed door elkaar in een mandje.  En niemand die wist wie dit gedaan had.  Maar toen hoorden we plots kabouter Pinnemuts en die heeft ons opgebiecht dat hij 's nachts in onze klas had gespeeld en niet meer wist waar al dat speelgoed thuis hoorde.  Onze kleuters hebben hem toen geholpen om alles terug in de juiste speelhoek te leggen.
 Logisch rangschikken: kindje maakt een puzzel.
 En dan zelf aan de slag gaan.  Eerst de prentjes van elkaar knippen op de witte lijn en ze daarna in de juiste volgorde terug opkleven.
 Luisteren naar het verhaal 'Karel gaat naar school' verteld met onze kamishibai.  
 Verder werken aan het werkje van de dag ervoor.
 Een blokkentoren bouwen.
 Op papier een blokkentoren opkleven.  En dit deden onze kapoenen heel goed.

 Spelen in de klas.
Op vrijdag hebben we onze handjes nog afgedrukt op papier om onze papieren zak mee te versieren waarin we binnenkort onze werkjes mee naar huis zullen nemen.  En omdat er dan toch verf klaar stond op tafel hebben onze kleuters die dit wilden nadien nog vrij mogen schilderen.
Volgende week gaan we appeltjes proeven in de klas, appelmoes maken, tik tak spelen rond thema appels, ...  Een week om naar uit te kijken zou ik zeggen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten