vrijdag 14 november 2014

Thema grootouders

Deze week was maar een korte week, maar daarom zeker niet minder leuk.  We zijn begonnen met het bekijken van ons fotoboek met alle grootouders in.  En we hebben de verschillende namen die onze kleuters aan hun grootouders geven eens opgeschreven.  Kijk eens hoeveel verschillende namen we hebben.  Wel leuk om eens te zien hè!
 En het fotoboek kreeg nadien een plaats in onze boekenhoek en was direct een groot succes.  Net zoals ons fotoboek van het gezin, want dit is toch ook wel een echte bestseller hoor :-)
 Nog wat verder werken aan ons cadeautje voor de grootouders.
 En veel spelen in de klas.
 Op woensdag kwam het moeke van Eline een verhaal voorlezen in onze klas.  Eentje over 'Dikkie dik'.  Dit vonden onze kleuters zeer leuk!  En het moeke ook wel denk ik.
 Donderdag hebben we geluisterd naar het verhaal van 'Kaatje en haar oma' verteld met onze kamishibai.
 En aansluitend hierop hebben we de logeerkoffer bekeken van Boris.  Hier zaten allemaal spullen in de Boris zou meenemen als hij gaat logeren bij zijn grootouders.
 Prentjes inkleuren en uitknippen om nadien in onze logeerkoffer te kleven.
 Nog wat spelen.
 Op vrijdag is de omi van Nelleke een verhaal komen voorlezen in onze klas.  Ook een heel leuk nl. eentje van 'Rikki en zijn vrienden'
 En ook deze omi was toch wel blij om eens naar onze klas te kunnen komen geloof ik :-)
 Nelleke had ook van thuis eens een puzzel meegebracht waarbij je allemaal verschillende puzzelstukjes moest zoeken bij een zoekprentje.  Nadat Nelleke dit had voorgedaan in de zithoek hebben onze kleuters er een hele dag mee gespeeld.  En we hadden toch ook wel zo'n soortgelijke puzzel in onze klas zeker waar ze mee hebben kunnen spelen.
Hopelijk zijn alle grootouders blij met hun cadeautje dat onze kleuters geknutseld hebben speciaal voor hen.  Het is dan ook gemaakt met veel liefde!
Volgende week gaan we op berenjacht.  Dus rust maar goed uit dit weekend want het wordt een zware tocht waar we onderweg vanalles gaan meemaken.

1 opmerking:

  1. hey, dit ziet me er superleuk uit, ik heb volgende week stage en heb ook het thema grootouders maar ik weet niet goed hoe ik het thema kan aanbrengen en wat ik dan als rode draad kan gebruiken. Hoe heeft u dat gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen