vrijdag 7 november 2014

Thema: Mijn lichaam van kop tot teen

Deze week hebben we onszelf eens goed bekeken van kop tot teen.  En Martha had op maandag een prachtige poster meegebracht rond 'Mijn lichaam' die we dan ook direct gebruikt hebben tijdens onze waarneming van ons lichaam.
Zelfportret schilderen.
Bewegingsliedje over ons lichaam.  Kijk en geniet mee:


Spelen in de klas.
Oefening waarbij de ene kleuter de andere moest nadoen: spiegeltje spelen noemden we dit.  En dit konden onze kleuters heel goed!
We hebben zelfs muziek gemaakt met lichaamsinstrumenten.  Ongelooflijk hoeveel verschillende geluiden we konden maken met alleen maar ons lichaam.
Nog een ander bewegingsliedje om mee van te genieten:


Hier zijn onze kleuters al volop aan het werk voor hun cadeautje voor de grootouders.  Prikken maar!
Kleuropdracht rond 'Mijn lichaam' waarbij de kleuters goed moesten luisteren welk lichaamsdeel ze in welke kleur moesten inkleuren.
Bewegingsprenten uitbeelden.
Versje leren 'Dit ben ik' waarbij onze kleuters de prenten in de juiste volgorde proberen te leggen terwijl het versje wordt opgezegd.
Kindje terug in elkaar puzzelen en opkleven.
Samen gezellig dansen op muziek tijdens het vrij spelen in de namiddag.  En plezier dat ze hadden.
Ritmebouwstenen met prenten rond 'mijn lichaam'.  Eerst even de verschillende muziekinstrumenten ontdekken.
 De verschillende prenten in het juiste ritme klappen en opzeggen en nadien muziek maken in het juiste ritme.
 Kindje tekenen n.a.v. het versje 'Dit ben ik'
 Nog verder knutselen aan ons cadeautje voor de grootouders.
Volgende week gaan we nog verder werken om onze prachtige cadeautjes af te krijgen voor onze allerliefste grootouders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten